Logg kan være et verktøy eleven kan bruke for å reflektere over egen læringsprosess. Hvor ofte elevene skal skrive logg og hva fokuset skal være må tilpasses av lærer og elevgruppe.
For noen kan det være velegnet med daglige skriftlige refleksjoner over hva eleven har lært og hva eleven ikke har forstått, mens for andre er det bedre å bruke logg når et tema avsluttes.
Loggskrivingen kan skje i egen loggbok, i kladdebok for det enkelte fag eller kan gjøres elektronisk i mappe på læringsplattform. Brukt på denne måten vil bruk av logg utvikle elevenes evnt til å reflektere over hva de har forstått eller ikke har forstått. I tillegg er det mulig å melde til lærer hva elevene trenger mer hjelp til. Lærer vil få innsikt i i hvor eleven står faglig og hva elevene trenger hjelp til. Lærer kan også be elevene logg i forhold til undervisningen.
tirsdag 26. januar 2010
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Følgere
Bloggarkiv
-
▼
2010
(36)
-
▼
januar
(30)
- Å uttrykke seg skriftlig i samfunnsfag VGI
- Kvinnelønn
- Foredrag/ lærerstyrt klassediskusjon
- Prøve om kvinnelønn - kjennetegn på høy måloppnåelse
- Logg
- Kommentar til prøve
- Kommentar til aktuell debatt
- Eksempel på kommentar til egenvurdering fra elev
- · gjere greie for FNs arbeid med fred og mennesker...
- Quiz om FN og EU
- Vil du bli millionær om Storting, regjering og kom...
- Afghanistan
- Sammenlign tre land
- Energiplan
- Tilpasset opplæring i samfunnsfag
- · gjere greie for organisasjonane sin plass i arbe...
- Rangering av yrker
- tegneserier, vitser og gåter
- Bruk av skjønnlitteratur/bilder/kunst
- ”Krabb og skriv”
- Selvstendig studiearbeid
- Ekspert på et tema
- "Del et problem"
- Rollespill
- Press-skriving
- Brettspill
- "Spørsmål fra konvolutt"
- Quiz
- "Vil du bli millionær"
- Jeopardy
-
▼
januar
(30)
Om meg
- Torgeir Salih Holgersen
- Jeg er lektor med hovedfag i samfunnsgeografi fra Universitetet i Oslo.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar