lørdag 7. november 2009

Undervisningsopplegg

Forslag til undervisningsopplegg ligger ordnet etter hvilke kompetansemål hvert opplegg berører.

Noen av undervisningsoppleggene skisserer opplegg som strekker seg gjennom flere uker, fra oppstart til vurdering. Andre beskriver mer i detalj undervisningssekvenser som kan gjennomføres i en enkelt undervisningsøkt.


Individ og samfunn» Beskrivelse av hovedområdet
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
· definere sentrale omgrep knytte til sosialisering og bruke dei til å undersøkje trekk ved sosialiseringa av ungdom i Norge
· forklare kvifor kjønnsroller varierer mellom samfunn og kulturar og diskutere kvifor kjønnsrollene endrar seg over tid
· rekne ut inntekter, planleggje pengeforbruk i ein familie ved å bruke ulike verktøy og vurdere korleis sparing og låneopptak påverkar personleg økonomi
· drøfte rettane ein har som forbrukar og diskutere forbrukaren sitt etiske ansvar
· gjere greie for endringar i familie- og samlivsformer
· gjere greie for økonomiske og juridiske sider ved å gå inn i eit samliv og diskutere følgjer av samlivsbrot
· bruke digitale verktøy til å finne informasjon om omfanget av kriminalitet i Noreg, grunngje kvifor samfunnet straffar og vurdere korleis kriminalitet kan førebyggjast


Arbeids- og næringsliv» Beskrivelse av hovedområdet
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
· definere omgrepet levestandard, gjere greie for årsaker til at levestandarden i Noreg har auka og diskutere om auken har ført til betre livskvalitet
· bruke digitale verktøy til å hente informasjon om ulike yrker og diskutere moglegheiter og utfordringar på arbeidsmarknaden i dag
· reflektere over verdien av å ha eit arbeid og kva som kjenneteiknar eit godt arbeidsmiljø
· gjere greie for årsaker til arbeidsløyse og drøfte måtar å redusere arbeidsløysa på
· diskutere noen etiske problemstillingar knytte til arbeidslivet
· gjere greie for organisasjonane sin plass i arbeidslivet og drøfte faktorar som bestemmer lønn og arbeidsvilkår
· vurdere utfordringar ved å etablere ei bedrift
· trekkje ut hovudlinene i resultat- og balanserekneskapet til bedrifter med manuelle og digitale verktøy


Politikk og demokrati» Beskrivelse av hovedområdet
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
· gjere greie for korleis ein sjølv kan vere med i og påverke det politiske systemet og diskutere kva som kan truge demokratiet
· diskutere samanhengar mellom styreform, rettsstat og menneskerettar
· gjere greie for styreforma og dei viktigaste politiske styringsorgana i Noreg og drøfte fleirtalsdemokratiet i forhold til urfolk og minoritetar
· identifisere grunnleggjande skilnader mellom dei politiske partia i Noreg, og argumentere frå ulike politiske ståstader
· gjere greie for sentrale kjenneteikn ved norsk økonomisk politikk
· forklare kva som ligg til grunn for velferdsstaten og vurdere utfordringar som velferdsstaten står overfor


Kultur» Beskrivelse av hovedområdet
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
· definere omgrepet kultur og gje døme på at kultur varierer frå stad til stad og endrar seg over tid
· presentere hovudtrekk ved samisk kultur i dag og reflektere over kva det vil seie å vere urfolk
· beskrive hovudtrekk ved kulturen til nokre minoritetar i Noreg og drøfte utfordringar i fleirkulturelle samfunn
· forklare kvifor fordommar oppstår og diskutere korleis framandfrykt og rasisme kan motarbeidast
· gje døme på korleis religion påverkar samfunn og kultur


Internasjonale forhold» Beskrivelse av hovedområdet
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
· definere omgrepet makt og gje døme på korleis makt blir brukt i verdssamfunnet
· forklare omgrepet globalisering og vurdere ulike konsekvensar av globalisering
· gje døme på internasjonalt samarbeid og beskrive Noreg som internasjonal aktør
· gjere greie for FNs arbeid med fred og menneskerettar og forklare FNs rolle i det internasjonale arbeidet for urfolk
· gjere greie for EU sine mål og styringsorgan og diskutere Noreg sitt forhold til EU
· bruke digitale verktøy til å finne døme på ulike typar konfliktar i verda og presentere ein aktuell internasjonal konflikt og forslag til å løyse konflikten
· gjere greie for årsaker til at somme land er fattige og somme rike og drøfte tiltak for å redusere fattigdom i verda
· gjere greie for kva som kjenneteiknar internasjonal terrorisme og reflektere over årsaker til terrorisme
· diskutere samanhengen mellom økonomisk vekst, miljø og berekraftig utvikling

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere

Bloggarkiv

Om meg

Bildet mitt
Jeg er lektor med hovedfag i samfunnsgeografi fra Universitetet i Oslo.