Opplegget innebærer at en eller to elever har ansvaret for å presentere og problematisere et aktuelt tema og deretter lede klassen i debatt om dette. Tidsramme er 45 minutter per debatt.
Læreren kan stille krav om at elevene må kunne knytte temaet for debatten til minst ett av kompetansemålene i faget. For at alle skal ha best mulig forutsetninger for å delta, kan det stilles som krav at eleven som skal lede diskusjonen redegjør kort for tema og problemstilling økta før.
Debatten i klasserommet kan eventuelt følges opp med nettdiskusjon i skolens digitale læringsplattform.
Klassedebatter må ikke sementere misoppfatninger hos elevene, men bidra til å utvide elevenes forståelse ved å gi kjennskap til flere argumenter. Lærerens egen deltakelse i debatten kan bidra til dette.
Deltakelse forutsetter ikke et klart standpunkt. Det kan presiseres at det er like verdifullt å komme med argumenter som peker mot ulike konklusjoner, og forklare hvorfor man er usikker, som å argumentere sterkt for et bestemt standpunkt.
Vurdering kan knyttes både til presentasjonen i debatten eleven leder og deltakelse i andre debatter og eventuelt nettdebatt. Et eksempel på konkret tilbakemelding til elev på opplegget er gitt her.
Eksempler på diskusjonstema (læringsmål) og kompetansemål
Hvordan kan vi bekjempe barnearbeid?
· drøfte rettane ein har som forbrukar og diskutere forbrukaren sitt etiske ansvar
Er det greit å skulke? Hvordan kan vi unngå skulk?
· diskutere noen etiske problemstillingar knytte til arbeidslivet
Hvilke metoder er det greit å bruke for å protestere mot urettferdighet?
· gjere greie for korleis ein sjølv kan vere med i og påverke det politiske systemet og diskutere kva som kan truge demokratiet
Bør muslimske kvinner kunne bruke hijab hvor de vil?
· beskrive hovudtrekk ved kulturen til nokre minoritetar i Noreg og drøfte utfordringar i fleirkulturelle samfunn
· forklare kvifor fordommar oppstår og diskutere korleis framandfrykt og rasisme kan motarbeidast
Hvordan løse Israel-Palestina-konflikten?
· bruke digitale verktøy til å finne døme på ulike typar konfliktar i verda og presentere ein aktuell internasjonal konflikt og forslag til å løyse konflikten
lørdag 7. november 2009
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Følgere
Bloggarkiv
-
▼
2009
(82)
-
▼
november
(71)
- · bruke digitale verktøy til å hente informasjon o...
- Elevforedrag om egen framtid
- Mappe
- Oppgaver med hjelpeark til Emil i Lønneberget
- Oppgaver med hjelpeark til Änglagård
- Oppgaver med hjelpeark
- Nettavis om konflikt
- Arbeidsmiljøforbedring med "Modern Times"
- Startside
- "Bend it Like Beckham"
- "Maria full of Grace"
- "Buddy"
- Bruk av film og filmsekvenser
- Solmetode
- Hot seat
- Fantasireise
- Elevundervisning
- Debatt/diskusjon
- Brainstorming ved bruk av lysark
- Idebank
- · forklare omgrepet globalisering og vurdere ulike...
- · trekkje ut hovudlinene i resultat- og balanserek...
- · vurdere utfordringar ved å etablere ei bedrift
- Bedriftsintervju
- Gruppepresentasjoner
- Nettdebatt
- Rollespilldiskusjon
- Muntlig diskusjon
- Muntlig utspørring
- Muntlig presentasjon
- Innlevering i prosess
- Innlevering
- Flervalgsprøve
- Skriftlig prøve
- Vurdering
- VGI
- · gjere greie for korleis ein sjølv kan vere med i...
- · bruke digitale verktøy til å finne døme på ulike...
- · beskrive hovudtrekk ved kulturen til nokre minor...
- · gjere greie for korleis ein sjølv kan vere med i...
- · diskutere noen etiske problemstillingar knytte t...
- · diskutere samanhengen mellom økonomisk vekst, mi...
- · gjere greie for kva som kjenneteiknar internasjo...
- · gjere greie for årsaker til at somme land er fat...
- · gjere greie for EU sine mål og styringsorgan og ...
- · gje døme på internasjonalt samarbeid og beskrive...
- · forklare kva som ligg til grunn for velferdsstat...
- · gjere greie for sentrale kjenneteikn ved norsk ø...
- · gjere greie for årsaker til arbeidsløyse og drøf...
- · identifisere grunnleggjande skilnader mellom dei...
- · definere sentrale omgrep knytte til sosialiserin...
- · forklare kvifor kjønnsroller varierer mellom sam...
- - reflektere over verdien av å ha et arbeid og hva...
- - begrunne hvorfor samfunnet straffer og vurdere h...
- - reflektere over verdien av å ha et arbeid og hva...
- · definere omgrepet kultur og gje døme på at kultu...
- - forklare hvorfor fordommer oppstår og diskutere ...
- · drøfte rettane ein har som forbrukar og diskuter...
- · gjere greie for styreforma og dei viktigaste pol...
- Partidebatt
- ”Roger Olsen”
- Aktuell debatt
- ”Mellom bakkar og berg” og Amerikaner på sightseeing
- Emil i Lønneberget
- ”Å forstå kultur er å kunne le av en vits” (underv...
- Arbeidsmiljøet i Moderen Times (Undervisningssekve...
- Fantasireise til arbeidsløshet
- B-gjengen
- Rødhette og ulven
- Tarzan, Mowgli og Änglagård
- Undervisningsopplegg
-
▼
november
(71)
Om meg
- Torgeir Salih Holgersen
- Jeg er lektor med hovedfag i samfunnsgeografi fra Universitetet i Oslo.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar